Мої уроки

Тема. Написання тексту-міркування.

Мета. Закріплювати навичку правильно будувати текст-міркування. Розвивати уміння логічно і послідовно викладати думки на папері, словесно передавати свої почуття і переживання. Навчати розкривати абстрактно-загальні поняття. Виховувати поважне ставлення до книги.

Обладнання: картки з надписами структурних частин тексту-міркування, таблиці для словникової роботи, виставка книжок.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.
 - Привітайте гостей,
   Що до нас завітали.
   Хочу чути, чого б
   Ви усім побажали…
(Діти) - Всім присутнім здоров’я ми зичим і добра,
              А тепер до роботи нам братись пора.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.    Загадка.

Поля письменник-агроном
Засіяв буквами-зерном.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай.  (Книга)

2.    Бесіда.

-         Діти, підніміть руки, кому подобається читати книги?
-         А які книжки ви любите читати?
-         Сьогодні ви принесли в клас свої улюблені книжки і створили цілу виставку.
-         Скажіть, на які групи ви поділили б ці книги?
-         Яке призначення цих книжок?


ІІІ. Робота над розкриттям теми уроку.

1.    Проблемна тема. Створення ситуації успіху.

-         Діти, погляньте на дошку. Там, де завжди у нас записана тема уроку, якось порожньо.
-         Може, ви вже здогадались, про що ми сьогодні будемо говорити? (Про книги)
-         Так, і я думаю, що ви знаєте багато прислів’їв, віршів, приказок, загадок про книги.
-         Але зараз мені спав на думку ось який вислів: «Книга мовчить, а розуму навчить».
-         Як ви його розумієте? (Відповіді дітей)
-         Які гарні думки я почула! Молодці! Кожна ваша думка була індивідуальною і особливою.
-         А яку ж розумову операцію виконав кожен з вас, висловлюючи свою думку? (Може, це була розповідь чи опис?…)
-         Да, діти, ми міркували.
-         А що значить «міркували»? (Доводили свою думку)
-         Доведіть, що ви склали міркування. (Будова тексту-міркування)
-         Що було твердженням? (Вивішую картку «Твердження»)
-         Доказом? (Картка)
-         Висновком? (Картка)
-         А, так виходить, ми будемо говорити про книгу і повторили будову тексту-міркування…Для чого ми це зробили? Може, хтось сформулює припущення теми уроку? (Відповіді учнів)
(Відкриваю тему)
-         Діти, подивіться, чи співпали ваші припущення з моїм задумом? Так! Молодці!

ІV. Колективна підготовча робота.

1.    Словникова робота.

-         Ви так багато знаєте про книгу, про її значення в нашому житті, що вам не буде важко довести мою наступну думку.
Книга – твій друг, без неї як без рук.
-         Моя думка – це яка складова частина міркування? (Твердження)
-         Воно вже готове. Тепер наша задача довести цю думку. Я пропоную вам подумати чим або ким є для вас книга?

(На дошці – 2 малюнки книги)
Проводиться добір іменників прийомом  «Мозковий штурм», вчитель записує дитячі відповіді на дошці навколо першого малюнка (друг, помічник, порадник, скарбниця знань тощо).


-         А чому ви вважаєте, що книга є вашим другом і порадником?
Добір дієслів(за аналогією; навчає, розважає, виховує, дає поради, заспокоює тощо)



-         Спираючись на словничок на дошці і на власні знання, спробуте усно довести мою думку і зробити висновок. (Відповіді дітей)
-         Це і буде доведення.
-         А який  можна зробити висновок з усього сказаного?

V. Самостійна робота учнів.

 - Напишіть текст-міркування за поданим початком. Не забудьте кожну частину тексту починати з нового абзацу.

Самоперевірка творів.

VI. Підсумок уроку.

Заслуховування текстів-міркувань.
-         Так яке ж призначення книжок?

-         Я хочу, щоб ви назавжди запам’ятали сказане на уроці, а головне – ніколи не забували про важливість і значимість книжок у нашому житті. Дякую за роботу!

Комментариев нет:

Отправить комментарий